Entitats Catalanes d'Acció Social

ECAS, Entitats Catalanes d’Acció Social som una federació que aglutina més d’un centenar d’entitats que treballen amb col·lectius i persones en situació de vulnerabilitat. Formem part i impulsem diferents iniciatives, entre elles el Programa Làbora.

El Làbora és un programa de col·laboració publicosocial que executem conjuntament amb FEICAT i Creu Roja, així com amb l’Institut Municipal de Serveis Socials de l’Ajuntament de Barcelona. Té per objectiu acompanyar persones en situació de vulnerabilitat usuàries de Serveis Social en la millora de la seva ocupabilitat i apropar-les al mercat de treball. Això s’aconsegueix gràcies al treball en xarxa d’una vintena d’entitats i empreses d’inserció arreu de la ciutat. Així doncs, el programa és un clar referent de cooperació públicosocial i de proporcionar respostes coordinades i ajustades a les necessitats de la població en situació de vulnerabilitat de Barcelona.

El Làbora compta amb diferents equips professionals, entre els quals l’equip tècnic gestor (Oficina Tècnica del Làbora-OTL), que s’encarrega de vetllar pel bon funcionament general del projecte.